喬樑專欄

喬樑專欄

2015年5月3日 星期日

利好股價上升的元素

今鋪講最貼身的野,揀股。

市場上有唔少有經驗的人,會就住股票有冇一啲利好股價上升的元素,來進行揀股。我總結左一部分出來,然後選擇啱我風格的方法來用。由於我呢啲不涉及內容消息,都係用公開資料來分析,然後基於有利因素來做「價值投機」,等市場來推高股價,所以好肯定話你知,用我呢套係唔適宜炒股,你想賺快錢,你去睇圖表同技術分析好過。

閒話少講,來料。


1﹒股權集中度

金融市場唔係善堂,冇人特登舞高股價俾你賺錢。如果你想贏,你要搵出一啲利益同你一致的莊家或者大股東,去幫你推高或質低股價。

就買股價升的角度來講,股權集中度係關鍵,因為股權愈集中喺某一個或某一班人手上,佢地就愈有動機去推升股價。原因好簡單,人係自利的。當你有持有一間公司1億股價票,每股值1元,你就賬面有1億元;每股值2元,你就賬面有2億元。所以,當大股東或莊家持有大量股票,緊係就做世界的多啦。

我自己覺得,喺公開資料中,大股東及莊家要持有70%或以上的股權,間公司的股權集中度先算高。不過,如果間上市公司的市值細小,咁60%或以上的股權都勉強算係集中。通常,股權集中喺大股東或莊手上,就冇咁易流通,一來係客觀現象,二來可能佢地會想喺股價升得不合理高先想賣。Anyway,反正就係佢地好少會大手沽貨。

咁,點樣搵大股東或莊家的持股﹖

大股東呢環比較容易解決,你去睇上市公司最新的年報或中期報告,通常喺「董事會報告」或「其他資料」呢一欄搵到,當然間間公司的分類可能有唔同,耐心啲搵下啦。此外,有時候喺啲年報出左之後,有股東會減持、增持或者行使衍生工具換股權,咁就要睇翻股權通告或港交所的「權益披露」,來確定返。

至於莊家,就好難查。一般會基於中央結算系統(CCASS)來估計,喺CCASS中,再揀選「集中度」(Concentration)欄目下的「Top10+NCIP」來睇,Top 10係指首10間持有最多目標上市公司股權的券商,NCIP係指匿名股東。

「集中度」所指的股權,係指位於中央結算系統中的股權,亦只有位於中央結算系統中的股權,先至可以喺市場上交易,我地稱之為「街貨」。市場傾向相信,公司股權唔會咁啱由某少數券商代大量股東持有,如果「Top10+NCIP」的百分比水平高,意味當中有相當多的股權由大股東或莊家持有。

我個人認為,當「Top10+NCIP」在85%或以上,屬於高的水平。

2﹒市值

股價係市場對股票供求的結果,呢點我喺「大‧時‧代」果篇文已經講過。「需求」,由市場資金的數量同市場對某啲股票的想要的程度構成;「供應」,就係股票喺市場上的流通量同市值構成。

流通量呢一環,同股權集中度有關,股權愈集中,流通量通常愈低。至於市值,當市值愈細小,就等於供應愈少,因為你買起呢批股票所需要的資金亦相應少得多。

市值細小的定義,一般隨「殼價」而定。2015年初,港股市況相對平淡,殼價係5億,市場傾向認為所有股權市值小於或等於5億元,為之市值細。但如果喺好似20154月相對熾烈的市況,就會例外,小於或等於15億元亦算小。


(待續)

相關文章:

大‧時‧代

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6445832563888422990#editor/target=post;postID=6134301158339212260;onPublishedMenu=posts;onClosedMenu=posts;postNum=8;src=link

沒有留言:

張貼留言